tisdag 30 augusti 2011

IFD (inflammationsfri diet)

Det finns en kost som är baserad på samma sätt som MS-dieten, den som Sanna Ehdin lär ut, att man undviker, laktos, gluten samt socker. Och att man självklart äter så naturligt som möjligt utan konstiga tillsatser eller halvfabrikat.

Det är en inflammationshämmande kost, som ska vara bra för de flesta, men speciellt bar för dem som har inflammatoriska sjukdomar. Så det är ju typ samma linje som jag tagit , och hon nämner ju denna MS-kost också.

Men efter att ha läst på lite, så tror jag att jag fortsätter  ungefär lika men jag kommer att äta ägg… För enligt IFD ska det vara inflammationsdämpande..? Ja jösses, man blir inte klok på alla dessa dieter..

Men man får helt enkelt bara försöka och äta det man mår bra av, för jag kände nu när jag minskade ner alternativen till strama tyglar så blev jag väldigt stressad, och det gör ju ingen glad…Så jag fortsätter min diet…

Igår gjorde jag en vegitarisk pytt med lök, vitlök, sparris, färska champinjoner, paprika och ugnsgrillad zucchini och potatisklyftor till. Mumsigt!

Inga kommentarer: