måndag 15 augusti 2011

Helgen

I helgen åt jag väl ungefär som i veckan, slarvade dock lite när vi var hos vänner på lördagen, då jag åt lite ostbågar och några godisar (vet ju inte vad de innehåller..)

Fungerade ändå bra med tacos, åt köttfärs och massa grönsaker och tacosås.

Igår kväll gjorde jag gryta på fläskkött, zucchini, morot, paprika och lök, med ris till.

Vägde mig idag också. –2kg. Har dock inte vägt mig på ett par veckor, men jag känner att jag gått ner i vikt i veckan! Förmodligen är det vätska som jag samlat på mig, jag har tendensen att samla på mig vatten när jag äter sånt jag inte tål, tex vetemjöl som jag slarvat med sen graviditeten..

Men jag har märkt ett samband med mina benkramper på natten.. När jag kissat mycket på dagen, som när jag tex druckit mycket kaffe (och det har jag verkligen gjort i helgen..) så blir jag snustorr i munnen på natten och får jobbiga sendrag och benkramper.

Så vätskebalansen har verkligen nåt med detta att göra. Ska lära mig att dricka mer vatten, är urdålig på det.

Inga kommentarer: