söndag 7 augusti 2011

Underlig notering

Jag tål inte godis helt enkelt. De senaste gånger jag ätit lite godis, vilket händer ca 1gång/mån så blir jag jättedålig. Speciellt i kombination med lite öl.

Igår hade jag en skön ensamkväll hemma och tog mig  2 folköl och åt lite smågodis framför tvn.

Sent på kvällen började jag må fruktansvärt illa och var snurrig i skallen. Jag gick och la mig men vaknade efter ca 2 timmar och var spysjuk, jätteyr och hade kramp i benen.

Jag gick upp och promenerade runt i huset för att bli av med den VÄLDIGT smärtsamma krampen, men var så yr och illamående att jag var tvungen att stå lutad mot diskbänken ett tag. Lade mig igen och vaknade återigen efter 2 timmar och samma visa igen. Tog en panodil, drack vatten och var snustorr i munnen, jätteläskigt var det.

Krampen gick över igen och jag la mig.

Vaknade igen efter 3 timmar med en lättare kramp och yrsel, inget illamående dock.

Sen var det lugnt. Idag har jag ont i alla körtlar i kroppen, bakhuvudet, armhålor, bak på ryggen och brösten. Ont i hela huden på nästan hela kroppen.

Vad är det som händer när jag äter sött? Ont i körtlarna får jag när jag druckit alkohol, men inte av så lite? Och just denna kombinationen, sött och alkohol har gjort mig jättesjuk i det sista, denna gången extremt.

Inga kommentarer: