onsdag 24 augusti 2011

Slarv

Ja jag slarvade i helgen när jag var på min mors 50årskalas, och det kändes! Vet inte om det berodde på maten eller alkoholen eller dålig sömn, men jag mådde sämre, och gör fortfarande än vad jag gjort i det sista.

Jag märkte det inte förren det var tillbaka, och det är just det klassiska MS-bältet jag  har runt bålen, och jag har faktiskt inte kännt det på nån vecka, men det kom tillbaka i söndags, efter både smörgåstårta, vanlig tårta och vin. Jag sov inte så bra på natten heller och det är klart att dte spelar in, när jag är trött blir jag mycket sämre.. Men nu ska jag återgå till min diet så får jag se.

Jag har märkt att det är svårt att orka med dieten just nu, innan man kommer på vad fasen man ska äta.. Känner speciellt vid frukost att det är svårt, är liite less på gröt..

Men jag funderar och ska väl komma på fler alternativ som är intressantare.

Sen är jag ju inte 100% heller för dieten utesluter även sojabönan och alla produkter baserat på den, men just det har jag skippat, iallafall till en början, för många produkter som är gluten och laktosfria, är ju baserade på soja istället.

Nåt jag har hittat som räddat många hungriga stunder är Lithells korv, som är fri från allt jag inte får äta ;-) Sen är ju inte korv nån höjdarmat, men den funkar ibland.

Har även hittat en kaka som jag haft med mig så att även jag kan fika, är Sempers kolakaka, även den både gluten och laktosfri vad jag kunde se.

Inga kommentarer: