tisdag 9 augusti 2011

Nu testar jag!

Jag har haft boken “The MS Recovery Diet” ett tag nu och väntat lite med att börja, för att känna av Tysabri-effekten. Nu vet jag iaf hur medicinen har påverkat mig, så nu testar jag! Jag började idag och jag kommer att skriva vad jag äter, och jag vet att ibland blir det säkert lite “fusk” och fel men det noterar jag då.

Dieten går ju ut på att undvika sånt som triggar inflammationerna man får i nervsystemet, och det varierar mellan person till person, men de stora grupperna man börjar med att utesluta är; Gluten, Ägg och Mejeriprodukter. De är de vanligaste grupperna att påverka MS-sjuka negativt.

Frukost; Bovetegröt med kanel, kardemumma och ingefära. Vatten till.

Lunch; Pannkaka gjord på majsmjöl, äggersättning, rismjölk, sesamfrön och salt. En msk sockerfri marmelad blev det till. vatten att dricka.

Middag; Stekt makrill och en potatis och gräslök. vatten.

Kvällsfika; Te och en riskaka med kycklingkött på, en clemetin

1 kommentar:

Mio sa...

Intressant, ska absolut följa hur det funkar för dig. Har haft lite samma tankar (utan att ha läst boken).