måndag 29 augusti 2011

Hm

Ja det är svårt med dieten, nästan helt omöjligt när man är bortbjuden… och folk har tusen åsikter och det och många tror ju att jag gör det av viktskäl men det är ju inte det. Jag får mycket liten förståelse ska jag säga och måste försvara mig hela tiden.

I helgen blev det en liten tårtbit och igår åt jag pölsa med stekt ägg.

Igår kväll så kände jag mig skum i hela kroppen och domnade bort lite i ansiktet, men jag var ju trött och då blir det så..

Denna dieten kan man ju göra på flera sätt; antingen så utesluten man allt på en gång och återtar  lite i taget efter några månaders ätande.. eller så äter man allt från början och tar bort en sak i taget. SÅ, jag tror jag tar bara laktos och gluten just nu, för det känns ohållbart just i detta nu och jag får försöka vara realistisk, det är svårt när man ska laga mat till familjen och när man är bortbjuden.

Så nu blir det bara de 2 bitarna, får ta de andra sen efter hand om jag inte känner nåt.

Nåt jag BORDE sluta med är ju kaffet, jag känner ju att jag mår sämre efter att jag druckit det, men det är ju en småbarnsmammas räddning ;-) Så jag får se ;-)

1 kommentar:

jessica sa...

Jag beundrar verkligen att du ens lyckas med att utesluta mjölkprodukter (eller är det bara laktos?) och gluten! Jag brukar äta sojaprodukter relativt ofta, och om jag skulle avstå från det också känns det som att det inte blir mycket kvar... Just nu försöker jag hålla mig ifrån mjölkprodukter (typ mjölk, yoghurt, grädde) men känner mig inte alls särskilt hardcore. ;-)

Hoppas du orkar fortsätta, styrka till dig!
Kram Jessica