onsdag 28 september 2011

Vad trött man blir

Ibland vet jag inte om det beror på mig som person, eller om det är sjukdomen. Men ibland fungerar fasen ingenting i den här hjärnan.

Jag trodde ju att jag skulle på MR igår, jag trodde fört att jag skulle på ett sjukhus, men sen fick jag ju höra hos min MSmottagning att det var på ett annat sjukhus som låg närmare och jag blev så glad att jag slapp köra ända till storstan.

När jag lämnat av tösen till svärföräldrarna, suttit i lite kö och kommit fram till sjukhuset med lite anda i halsen så hittar de inte mig i listan. Men  till slut så. Den 25 oktober.

SUCK. Så inte nog med att jag läste fel sjukhus på kallelsen, jag såg helt fel datum också. Ibland blir det sådär, vilket är tvärt om mot andra gånger då jag läser allt i detalj och uppfattar allt på 2 sekunder . Från nästan fotografiskt minne till helt knas. Hjärnblackout eller vad??

Så nu måste jag försöka få tag i min sköterska/läkaren och säg att det inte är nån MR nu och att jag måste ju ha min Tysabridos! Ringa är ju uteslutet, sitta i en timmes telefonkö för att sedan höra att tiden är slut, nej. Se om jag kan mejla eller nåt..

Sen får jag räkningar hela tiden på mina besök som jag har frikort till. Och ingen fattar hur det kan komma sig. men lik förbannat får jag dem, så det måste jag också ringa och trassla med idag…*GAAAH* Ibland vill man bara slita sitt hår..

Inga kommentarer: