fredag 2 september 2011

Jobbig dag

Idag har det varit en sån där tung dag där jag knappt orkar att hålla ögonlocken öppna. Allt hart varit så jobbigt och slitsamt och såna här dagar är det så himla kämpigt att ha barn… Hon vill ju såklart att jag ska läsa böcker 14ggr, hoppa och leka ute på gården och så vill hon vara sådär extra klängig och gnällig. Men hon känner väl på sig att jag inte är som vanligt och då blir det väl så.

Hörde förresten att nya medicinen i tablettform kommit ut, en mycket god nyhet för alla som kämpar med sina sprutor eller som kanske inte tål nån broms, kanske denna fungerar för dem!

Idag har jag inte ätit så mycket, heller. Orkar inte äta för det kräver att jag måste tänka ut nåt och det orkar jag inte.. Såna här dagar behövs det energi till att ens komma ihåg att andas, och då borde man äta ordentligt, det bästa vore om man hade en personlig kock som bara serverade maten :-)

Tösen får iaf i sig mat, henne lägger jag ju all den lilla energi jag har på, så det känns iaf bra att jag orkar med hennes behov.

Maken ska väl egentligen sluta tidigt på fredagar, men det blir sällan så, utan de jobbar på, men idag hade jag behövs honom hemma på eftermiddagen så jag kunde få vila, men men, det är bara att kämpa på. Ska göra stek och potatis, skulle ha rensat kantareller att göra sås på men det orkar jag inte heller så det får bli vanlig gräddsås, på havregrädde..

Funderar på att äta nåt gott och fuska ikväll..får se..kan iaf ta det som en test på hur jag mår.. i rent forskningssyfte ;-)

Inga kommentarer: