onsdag 30 november 2011

Läkarbesök

Idag var det dags för läkarbesöket. Jag fick peta på näsan, stå med händerna rätt ut när jag blundade och alla de sedvanliga testerna. Men fick reda på att det sista JC-testet hade vistats sig vara positivt. Känner lite som ett bakslag eftersom jag hade negativt sist och liksom hade lagt det där bakom mig så började det ju gnaga i en igen.

Men som min läkare sa, riskprocenten har ju inte gått upp nämnvärt så det är väl egentligen ingen fara, bara att man får ha lite extra koll på mig och mitt mående.

Han noterade att jag blivit starkare i mitt högerben och sa att det var en bra bild av behandlingen. Eftersom mina domningar gett sig lite och har starkare ben så fungerar ju medicinen och han sa att jag kommer nog känna mig bättre och bättre så länge jag slipper skoven.

Så i det stora hela är ju allt toppen och jag är riktigt nöjd! Min blåsa var på min sida också ;-) Jag skulle få en remiss till urologen också så jag får blåsan testad ordentligt så man ser hur den fungerar.

2 kommentarer:

MyStory sa...

Det låter ju jättebra det där! :-)

Vattenslangen sa...

Lyckos dig som har "sedvanlig undersökning". Ja att man ser efter hur man mår. Jag gjorde det när jag fick träffa min nya läkare när jag flyttade till Norrköping för drygt fem år sen. Efter det har vi träffats och pratat. Jo han testade spacticitet en gång. Så du har bra läkare tror jag.