tisdag 12 april 2011

Mat;
Frukost; 2 smörgåsar, hälsofil, lite senare 2 koppar kaffe
Lunch; Ett päron, ingefärste
Middag; Vegetarisk gryta, ris, vatten
Kvällsfika;halv banan, blåbärste, 2 smörgåsar med ost och marmelad
Träning;
Städat lite. 40 min Wii fit.
Mående.
Sådär jobbigt trött i morse. Annars helt ok! Blev trött fort av träningen, suddig syn. Efter teet på lunchen så började blåsan sitt liv igen. Känns som att jag kissat 10l idag. Fattar inte. Nåt händer när jag dricker på tom mage. Kan kissa 7ggr mer än vad jag dricker.
Tänker på detta med maten. Jag har svårt att hålla vikten, men samtidigt är det ju viktigt att äta bra när man har MS, för att verkligen ha de bästa förutsättningarna s.a.s. men jag är aldrig riktigt hungrig, och jag antar att kroppen är inställd lite åt svälthållet, men jag har börjat att äta lite mer nu när jag skriver upp, av nån anledning. Bra på sätt och vis, men vågen visar uppåt. Så jag blir inte klok. Hur fasen ska man äta liksom. Har faktiskt läst nånstans att folk med MS kan ha svårare att gå ner i vikt av olika anledningar, så jag vet inte. Jag vet mycket väl vad man ska äta och tycker jag gör rätt, förutom att jag äter för lite ibland… och att det blir oregelbundet.. Men de gånger jag äter nåt riktigt energirikt eller sött, då mår kroppen riktigt bra, men jag kan ju inte leva på godis och potatis ;-)

Inga kommentarer: