tisdag 3 januari 2012

Varierande

Jag förstår verkligen inte denna sjukdomen. Om man nu skulle ha skador på nervhöljet och kontakten är kass, borde man inte må typ samma hela tiden då?

Jag kan ju ena stunden vara jättepigg och må kanon tills nästa stund då jag är komatrött, stel, bortdomnad i halva kroppen och har svårt att gå.

Hur kan det skifta så?

Som nu tex har jag slarvat med maten lite i jul, mest med mjölkprodukterna, då jag ätit lite choklad och risgrynsgröt. Sen har man ju ätit borta där maten har atekts i smör, och ja lite såna grejer. Sen har jag ätit en tunnbrödsmacka (gudars vad gott) en kväll.

Nu sitter jag är stel, bortdomnad, komatrött, nattkramper och tryck i magen.

Så det måste vara maten som gjorde mig så pigg innan jul. Så nu får det bli skärpning!

1 kommentar:

MyStory sa...

Jag har också undrat på hur det kan variera så mycket från dag till dag. Att det kan ha med maten att göra har jag aldrig tänkt på. Men jag låter bli gluten nu och försöker skippa mjölkprodukter. Det sista går det väl si och så med...