måndag 9 januari 2012

Kissdoktorn

Idag har jag varit hos urologen för utredning av min blåsa. Allt från tryck till tömning.

Det märktes tydligen tydligt på deras lilla monitor att min blåsa var överaktiv och väldigt känslig så jag ska få botox! Känns sjukt, botox. Men det är ju ett förlamande “gift” som idioter fått för sig ska fungera på rynkor också. Jag skulle då inte vilja ha den skiten i ansiktet.

Sen blir det ju då också självtappning med kateter. Känns i sig läskigt och jobbigt att behöva såna här åtgärder, men vad skönt det kommer att bli att få planera mina toabesök till när det passar mig! Kommer nog kännas som himmelriket att slippa springa runt och vara kissnödig jämt.

Så nu ska jag bara invänta ett läkarbesök som kommer med posten i veckan. Fick med mig såna katetrar att träna på så länge, få se hur det går!

5 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Lycka till med katetrar. Jag har använt det i sådär två år. Jag tycker det är skönt att tömma när man ska iväg. Önskar dig att du ska få känna att du mår bättre.

MyStory sa...

Jag har stora problem med min blåsa men kateter låter väldigt jobbigt... Önskar dig lycka till!

Unknown sa...

Halkade in här av en slump!
Mycket intressant läsning.
Min man har oxå ms och problem med överaktiv blåsa. Så katetrar är en del av vardagen här hemma. Han tycker att det fungerar jättebra.
Men jag blev nyfiken på det där med botox mot överaktiv blåsa,funkar det?
(Min kära man har fått botox fast i benen mot spasticitet( stavning??)

Lilly Lee sa...

Hallå! Ja om botox fungerar vet jag ju inte personligen än, men de som har fått det som jag pratat med säger att det är toppen! det tar helt bort kissnödigheten så man måste tömma sig själv var 4e timme. Jag går ju i genomsnitt varje timme så det ska bli skönt att slippa det! JAg skulle tydligen få testa ett annat ämne först, så får se hur dte går! Ha det gott!

Unknown sa...

Håller mina tummar för att det går bra:)