måndag 30 januari 2012

Försiktig start

Jag har nu testat plattan i 2 dagar, tar bara 3min och varierar hastigheten lite mellan de lägsta, 2-6 (den går 1-16). Ska göra så första veckan, kanske andra med, för att sedan öka till 5 min om dag och sen 10 min tre ggr/v, och sen längre fram kanske klarar 10 min/dagen.  I morse hade jag ganska ont och var ruskigt stel men efter träningen blev det en klar förbättring!

Musklerna jobbar ju ganska kraftigt så man får ju trappa upp som med vilken träning som  helst för att inte skada sig. Mina muskler är ju helt otränade nu efter 4 års stillasittande. Lite skillnad från månaderna innan jag blev sjuk, då jag cyklade och gick flera mil i veckan, ibland över milen varje dag. Och nu är mina ben min svagaste punkt. Lite ironiskt.

Ska faktiskt ta och fota mig & Plattan nån dag så får ni se mig in action ;-)

1 kommentar:

MyStory sa...

Det ska bli intressant att läsa om du tycker att det hjälper med plattan. Det skulle vara intressant att prova...