måndag 27 juni 2011

Alkohol & MS

Jag har aldrig tålt alkohol speciellt bra. Full fort, hjärtklappning och röda kinder. Har hört talas om att man faktiskt KAN vara allergisk mot alkohol, inte bara som bortförklaring ;-)

Sen min MS tog fart är jag desto ännu mer känslig. Eftersom jag lever som salongsberusad till vardags blir minsta lilla alkohol påspädning på den. Så jag är väldigt försiktig numer, dricker bara några glas vin eller ett par cider, mer pallar jag inte, så ramlar jag omkull. Sen blåsan. Efter varje öl/cider(glas vin, måste jag kissa. Oftast flera ggr. Så det går sällan mer än 15 min mellan toabesöken vilken är GRYMT jobbigt. Ibland känns det som att man skulle behöva sitta på toaletten hela kvällen med glaset i handen, men det går ju inte ;-)

Ska prata med mina sköterskor på MS-mottagningen på onsdag när jag ska få mitt dropp, vad man kan göra åt detta. Om man kan få en “fest-kateter” eller nåt ;-)

Smärtorna i mage och rygg fortsätter, jag är en idiot jämt när det kommer till krämpor, jag ignorerar dem i det längsta och tänker att de ska gå över. Så även i detta fallet. Nu har jag fått ta värktabletter nästan varje dag i 2 veckor.. bara för att jag ska “ju endå träffa sköterskorna den 29:e” Så nu är det iaf bara 2 dagar kvar. Jag tror nog att det är en urinvägsinfektion igen.. jag känner ju aldrig att det svider eller så, får bara ont i magen och i sidorna när det hinner upp i njurarna.

Inga kommentarer: