söndag 22 maj 2011

Knepigt

Jag mår väldigt skumt just nu, känner mig tröttare och tröttare faktiskt.

Men jag känner väldig skillnad på måendet beroende på hur jag sovit natten innan. Speciellt när det gäller blåsan!

När jag inte kan somna på kvällen rutan vrider och vänder, ja då får jag upp och kissa flera grr innan jag somnar och sen ett par ggr till under natten, och sen fortsätter spingandet under hela nästkommande dag.

När jag sovit bra, behöver jag som mest gå upp en gång, samt att jag går helt normalt med några timmars mellanrum på dagen sen.

Benen känns piggare än på länge men jag är så trött att jag fumlar med händerna ist och snubblar och ramlar om jag inte ser mig för.

Och nåt som är så svårt, är att veta vad som är “normalt” och vad som är sjukdomen. Som tex att man glömmer saker eller är extra trött. Alla småbarnsföräldrar är ju trötta, men hur trötta är de? Jag vet bara att jag känner mig dödligt trött och pinar mig igenom varje vaken minut ibland.

Sen det här att avgöra om man har ett skov eller inte, eller om nåt är sämre än vad det var förut. Allt rör sig så sakta och plötsligt så bara tänker jag “kunde jag det här förut”?  “Hur kändes det här för ett år sedan”?. Ingen aning. Man glömmer.

Inga kommentarer: