måndag 10 december 2012

Förkyld IGEN

Ja verkligheten med dagis har kommit ikapp ;-) Tösen började ju på dagis nu så nu är jag hostig och snorig igen. Men på nåt underligt vis så blir själva sjukdomen bättre när jag är förkyld, ja om jag inte har feber förstås, då är det annat.

Men annars känner jag mig rätt pigg, glad och smidig, mindre kramp på natten också! Underligt var ordet! Som om kroppen får annat att tänka på än att hacka på mina nerver ;-)

Börjat äta rätt igen till 80%, och mår bra. kanske är det dieten och inte förkylningen som gör jobbet? vet ju att jag mådde kanon sista med när jag skötte maten.

Nu har jag gått i linke med Sanna Ehdins bok där, och har nu avocadoolja och gurkmeja på det mesta ;-) De två sakerna är väldigt inflammationsdämpande, så jag kör på här!

Även kryddorna ingefära och vitlök är det och de har jag i nästan all matlagning, och det är två favoriter jag nästan alltid använt mig utav så det var ju bra :-)

På tors är det tysabritankning igen!

1 kommentar:

MyStory sa...

Jag försöker skärpa till mig med maten även om jag inte följer någon strikt diet. Det ska bli intressant att se om du börjar må ännu bättre efter ett tag...